הישר מהמדע הבדיוני: נאס”א מקדמת שש טכנולוגיות חלל עתידניות

כל אחד מהם השלים את השלב הראשון של תוכנית המאיץ של נאס”א, שבו הראה שהרעיונות העתידיים שלו – כגון מערכת רכבות בירח וטלסקופים מבוססי נוזלים – אולי יספקו נקודות מבט וגישות חדשות כשנאס”א חוקרת את הלא נודע בחלל

קולאז' של הדמיות אמן המדגישות את הגישות החדשניות שהציעו מקבלי מענקי שלב 2 של NIAC לשנת 2024 למשימות עתידיות אפשריות. קרדיט:  משמאל: Edward Balaban, Mary Knapp, Mahmooda Sultana, Brianna Clements, Ethan Schaler
קולאז’ של הדמיות אמן המדגישות את הגישות החדשניות שהציעו מקבלי מענקי שלב 2 של NIAC לשנת 2024 למשימות עתידיות אפשריות. קרדיט:  משמאל: Edward Balaban, Mary Knapp, Mahmooda Sultana, Brianna Clements, Ethan Schaler

שישה מחקרי רעיון עם חזון נבחרו על ידי תוכנית הרעיונות המתקדמים החדשניים של נאס”א (NIAC) להמשך מימון ופיתוח. כל אחד מהם השלים את השלב הראשון של התוכנית, שבו הראה שהרעיונות העתידיים שלו – כגון מערכת רכבות בירח וטלסקופים מבוססי נוזלים – אולי יספקו נקודות מבט וגישות חדשות כשנאס”א חוקרת את הלא נודע בחלל.

מחקרי הרעיון של NIAC שלב 2 יקבלו עד $600,000 כדי להמשיך בעבודתם בשנתיים הבאות ולטפל במשוכות טכניות ותקציביות חשובות שנותרו ולקדם את הפיתוח. אחרי ששלב 2 יושלם, המחקרים האלה יוכלו להתקדם לשלב האחרון של NIAC, ויקבלו מימון נוסף ויישקל פיתוחם לקראת הפיכה למשימת חלל עתידית.

“הרעיונות המגוונים דמויי מדע בדיוני האלה הם מחזור פנטסטי של מחקרי שלב 2”, אמר ג’ון נלסון, בכיר בתוכנית NIAC. “משתתפי NIAC לא מפסיקים להדהים אותנו ולתת לנו השראה, והמחזור הזה בהחלט נותן לנאס”א חומר רב למחשבה לגבי מה אפשרי בעתיד”.

ששת הרעיונות שנבחרו למענקי שלב 2 של NIAC לשנת 2024 הם:

• טלסקופ נוזלים: יאפשר את הדור הבא של מצפי חלל גדולים על ידי יצירת מצפה אופטי גדול בחלל באמצעות עיצוב נוזלי של נוזלים יוניים. המצפים האלה בחלל יוכלו פוטנציאלית לעזור לחקור את המטרות האסטרופיזיות שבעדיפות גבוהה בנאס”א, בכללן כוכבי לכת חוץ-שמשיים דמויי ארץ, כוכבים מהדור הראשון וגלקסיות צעירות.
  • טיל פרצי פלזמה: תעבורה מוגנת ומהירה עבור בני אדם למאדים היא מערכת הנעה חדשנית המסתמכת על שימוש בצרורות פלזמה שנוצרים על ידי ביקוע ליצירת דחף. המערכת החדשנית הזאת תוכל להפחית משמעותית אז זמני הנסיעה בין הארץ וכל יעד במערכת השמש.
  • המצפה הגדול לאורכי גל ארוכים יוכל לשנות את האופן שבו נאס”א מנהלת אסטרונומיה. מגה מערכת הרדיו טלסקופ בתדרים נמוכים הזאת משתמשת באלפי לוויינים קטנים אוטונומיים המסוגלים למדוד את השדות המגנטיים הנפלטים מכוכבי לכת חוץ-שמשיים והתקופה האפלה של היקום.
  • מחולל חשמל באמצעות תאי קרינה תרמית רדיואיזוטופית (Radioisotope Thermoradiative Cell Power Generator) חוקר מקורות חשמל חדשים בחלל, שפוטנציאלית פועלים ביעילות רבה יותר ממחוללי החשמל הוותיקים של נאס”א. הטכנולוגיה הזאת תוכל לאפשר בעתיד חלליות חקר ומדע קטנות שלא יכולות לשאת מערכות ייצור חשמל סולריות או גרעיניות גדולות.
  • FLOAT: ריחוף גמיש על מסילה תהיה מערכת רכבות בירח, שתאפשר העברת מטענים אמינה, אוטונומית ויעילה בירח. מערכת הרכבות הזאת תוכל לתמוך בתפעול יומי של בסיס בר קיימא בירח כבר בשנות השלושים.
  • ScienceCraft לחקר כוכבי לכת חיצוניים מפזר חיישנים מבוססי נקודות קוונטיות על פני השטח של מפרש סולרי, ומאפשר לו להפוך לאמצעי דימות חדשני. פיזיקת קוונטים תאפשר לנאס”א לבצע מדידות מדעיות על ידי חקירת האופן שבו הנקודות סופגות אור. ניצול השטח של המפרש הסולרי מאפשר לחלליות קלות ומשתלמות יותר לשאת אמצעי דימות ברחבי מערכת השמש.

1. מה בנוגע “למלקחיים אופטיות” בקנה מידה שיכול להרים גם 100 קילו או יותר ? , אהה נכון זה ישןןןן וגם לא פותח בחלל אלא איי שם בארצות הברית לפני המון שנים הניסוי שנגנז כלל אנשים שחשבו שזה חייזרים שחוטפים אותם אבל לא בדיוק , דיי משעשע לטעמי

2. בדיוק מדע בדיוני, הכל מלא דמיונות של סירטי הוליווד בלי טיפת אמת. אין חלל צאו מהסרט הבדיוני ))

3. אני הייתי מחליף מזמן את המכשילים .אין סוף.ואין מוצאים צריך להיות עיוור אטום אוזנים

4. זה היה יכול להיות מגניב אם הם היו מצליחים בכלל להגיע לחלל 🤣

5. נאסא מזה שנים מקדמת אך ורק פרופגנדה ודואגת לממן את עצמה לא לשם קידום מסע וחקר החלל, אלא לשם מימון המשכורות של עשרות אלפי מועסקים שלא תורמים דבר.

את הסיפור על התוכניות המדהימות שלהם שמענו עוד משנות השישים. מעבר לפיתוח מעבורות החלל וטלסקופי החלל נאסא לא קידמה שום דבר משמעותי.